neljapäev, 22. september 2005

60 Odd/ A Fiber Odyssey

Kirjutasin kunagi, et ühinesin ühe heegeldajate meili-listis korraldatava challenge'iga. Ettevõtmine lühidalt järgmine: 61 osalejat 10 eri riigist (sh Jeemen, Kuveit, Austraalia jne) valisid välja ühe oma lemmiklõnga, lõikasid sellest 61 5-meetrist juppi, kerisid need kokku, panid ümbrikusse ning saatsid Myra'le Los Angelesse. Myra ootas kuni kõik pakid saabusid (ning tõepoolest kõik saabusidki, mis on üpris tähelepanuväärne) ning jagas need niimoodu ümber, et igas pakis oli nüüd 61 eri lõnga. Pitseeris kinni ning pani omakorda teele, tagasi osavõtjate kodukanti.
See oli täpselt kolm nädalat tagasi. Esimesed hõiked stiilis "Mu pakk saabus, millised imelised lõngad" hakkasid kostuma juba paar päeva peale pakkide postitamist. Kusjuures Austraaliasse jõudsid need kohale varem kui nii mõndagi Ameerika osariiki. Aga mitte sellest ei taht ma rääkida. Hoopis sellest, et minu kallis pakike ei jõudnud ega jõudnud kuidagi kohale, kuigi Myrale olla postkontorist öeldud, et aega läheb 4-7 päeva. Tõtt öelda olin juba üsna kuri ning kahtlustasin kõiki maailma postiljone mu hinnaliste lõngajuppide ärastamises.
Aga pool tundi tagasi helistas mu kallis kaasa ning teatas, et panderoll on saabunud! Ning lisas, et mine kirjuta nüüd sellest ruttu. Ja seda ma ka tegin.

Nüüd tuleb nendest lõngadest heegeldada 8x8 tolline scrumble* ning saata tagasi Californiasse. Edasi muutub igaühe heegeldet lapike osaks rändnäitusest. Mõned näitamise ajad ning kohad on juba kindlaks määratud, kuid sellest lähemalt kunagi edaspidi.
Asja mõte on tutvustada freeformi ning selle lõputuid eri võimalusi. Kuidas 61 indiviidi loovad samast algmaterjalist täiesti erinevaid heegeldisi. Igaüks võib valida omale meeldivaid lõngu, kõiki ei tule ära kasutada, samuti võib lisada omapoolseid helmeid jm jubinaid ning lisaks heegeldamisele kasutada ka kudumist, tikkimist jt tehnikaid.
Alates oktoobri lõpust saab töödega tutvuda virtuaalses näitusesaalis. Küllap annan teada, kus ja millal.

*scrumble on freeform tehnikas heegeldet umbes peopesa suurune heegellapike. Selle nimetuse võtsid kasutusele tandem Cosh-Walters.
Muide, Liia tegeleb parasjagu kena eestikeelse vaste leidmisega sõnale "freeform". Abi teretulnud!
Ning kui see ülesanne lahendatud, sooviks ma teada, kuidas on maakeeles "crazy quilting", "art quilt" jne. (kas lapifantaasia ja kunstlapitöö, vä??)




5 kommentaari:

  1. Paluks siis pilti ka esialgu saabunud lõngadest:) Et päast näeks võrrelda kuhu mida sisse põimitud on

    VastaKustuta
  2. Tegelikult püüan ma'gi "hulluksläinud lapitööle" normaalsemat vastet leida. Aga mulle tundub, et sinu pakutud "lapifantaasia" on täitsa hää.

    VastaKustuta
  3. Ajuvaba lappimine on ka äkki hea ;)

    VastaKustuta
  4. kusagilt lapitöö raamatus oli nimetatud seda tehnikat hulluks tehnikaks. ei saa praegu järgi vaadata, sest laenasin raamatud välja, aga kui naasevad siis vaatan järgi.

    VastaKustuta
  5. Taga hullemaks läheb. :)

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...