neljapäev, 30. märts 2006

Märtsikott - Esimene...

...kevadõis.
Kott kootud kahekordsest heidest, pesumasinas vanutatud.
Kuna heie oli värvilt üsna plass, tikkisin kõrge mohäärisisaldusega erkrohelise lõngaga mõned varred ning lehtede jaoks viltisin ühe haleda räbalakese, kust siis lõikasin lehed välja ning tikkisin kotile. "Hale räbalake" seetõttu, et algselt oli plaan just sellest erkrohelisest loorist kott viltida, kuid mäluga on-nigu-on ning mu villavarud sisaldasid vaid peotäie seda värvi loori.
Lilled on vilditud. Esimene katsetus ses vallas. Toiming nägi välja järgmiselt: ladusin üksteise peale mõned õhukesed kihid valget villaloori (u 10x10cm), selle peale tiba kollast ja oranzhi. Katsin vana aluskardina tükiga (et vill käte külge ei hakkaks) ning kastsin seebiveega märjaks. Hõõrusin kätega nii ühelt kui teiselt poolt. Rullisin paar korda ja nätserdasin niisama käte vahel. Kui villakihid juba omavahel kenasti koos, hakkasin lillele kuju andma - torkasin sõrme lapikese keskkohta ning hakkasin ümber sõrme seda asja koonuseliseks viltima. Lõpuks lõikasin lahti õielehed, väiksed viimistlevad liigutused ja valmis ta oligi.

Kinniseks viltisin palli eri värvi loorist. Alustasin punasest villatupsust, seebitasin, veeretasin käte vahel mõned korrad. Sellele kerisin ümber oranzhi villakihi. Kordasin seebitamist ja veeretamist. Samamoodi talitasin ka kollase ja valge kihiga. Kui pall oli kuivanud, lõikasin ta lahti lilleks. Selle mitmevärvilise ja lahtilõigatud palli idee sain Flickrist (üks väärt koht kodukanale ideede hankimiseks, onju).
Sees vooder, mis ülalt ka välja piilub.
Sanga heegeldasin spiraalselt kinnissilmustega, vanus masinas. Ümber selle väänleb vilditud lillevars, õied ongi selle otsa kinnitet.

7 kommentaari:

  1. Et seda, et ...
    Ma olen sõnatu.
    Imeilus! Tõesti.

    VastaKustuta
  2. Aet võttis mul sõnast suust :P Nii et ma olen topelt-sõnatu!
    Tõesti ääretult imeline kott, isegi mu teinepool tuli ekraanile lähemale ja imestas, et vilditud? päriselt ka või? :)

    VastaKustuta
  3. Mina olen nimekirjas siis 3. sõnatu. Kirjutan kommentaari ja suu siiani lahti. Fantastiline kott.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne31.03.06, 09:38

    sain mina paar posti tagapool kommenteerida, et kes järele teeb ja juba ongi olemas. Mega-ilus!

    VastaKustuta
  5. tänan teid!
    Heidi - läheneb pigem A3-le, kõrgus sama, küljelt u 10 cm kitsam.

    VastaKustuta
  6. Tõeliselt ilus! Mulle need lilled nii meeldivad! Ja see pallist lille tegemine on ka nii hea idee:)

    VastaKustuta
  7. Väga väga armas ja kevadine!

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...