neljapäev, 29. september 2011

Origami

Me 8-se poja hobiks on paberist voltimine. Algas see nii poolteist-kaks aastat tagasi Maie Steinbergi samanimelise raamatu järgi. Too teos oli vast pea kõigil minuealistel riiulis omal ajal. Ise ma tarbisin seda väga mõõdukalt, aga poeg töötles raamatu üpris kapsaks ja tekkinud kunstiteoseid olid kõik kohad täis. Mulle see meeldis, sest voltimine oli tegevus, mis suutis pikaks ajaks muidu suht püsimatu tegelase tähelepanu köita. 

Jõuluvana tõi järgmiseks Mari Ono, Roshin Ono "Origami for children" (nüüd on eesikeelsena ka saadaval, täitsa julgen soovitada), millega olid kaasas ka armsa mustriga voltimispaberid.
See sai samuti otsast lõpuni läbi töödeldud. Sest kui voltimise põhivõtted selged, piisas vaid pildimaterjalist, keel ei omanud mingit tähtsust.


Järgmiseks hankisin Nick Robinsoni "Origami entsüklopeedia", mis süvendas noormehes arusaamist, et voltida võib kogu elu, pole see miski "tittede" hobi :)

Nüüd siis palutakse veel mõnd uut rampsi. 

Algatuseks aga heitsin ühe kiire pilgu netti:

* palju erinevaid õpetusi 

* Shipo Mabona loomad
* Robert Langi putukadlinnud ja dinosaurused
Won Park voldib dollareid

(Mul pole muidu õrna aimugi, kas meie hästivarustet kaubandusvõrk pakub spets origami pabereid või mitte, äkki isegi pakub, a kui ei, siis nt ebayst saab alati ja ma ise ostsin etsyst)


My 8 yo son truly enjoys paper folding. It started about 2 years ago then I gave him one of my childhood books of paper folding. I was pleasantly surprised that this book caught his attention and soon after his room was full of all sorts of paper creatures.

After that Santa brought him  Mari Ono, Roshin Ono "Origami for children" which he also worked through from cover to cover. 
Then I got him Nick Robinson's "Encyclopedia of Origami" which includes some photos of really amazing masterpieces. It also inspired my son to create his very first own design, with diagrams and all. Proud mom was very impressed :)


Here are some links to various origami artists:

* Robert Lang's insectsbirds ja dinosaurs
Won Park  

* lots of paper folding how-to's 






9 kommentaari:

  1. Ooo, see Steinberi raamat on ka minul omalajal läbi töötatud. Nüüd tõin selle lapsepõlvekodust oma 5-sele. Ütleks, et tal huvi on, aga veel on huvi sellel tasemel, et istub kõrval ja vaatab, kuidas mina voldin. :) Ütleks, et lapsena ma oskasin seda paremini...
    Ja muide, ostsin hiljuti just spets voltimispaberid Tiimarist - kui ma ei eksi, siis 1 eur oli pakk-hunnik erivärvilisi ruudulisi pabereid.

    VastaKustuta
  2. Heleena - hehee, see "istub kõrval ja vaatab, kuidas mina voldin. :)" on väga tuttav. kuigi mitte voltimise puhul.
    sageli on nii, et pakun lastele miski käelise tegevuse välja ja algul löövad küll kõik kaasa, aga lõppkokkuvõttes olen ikka mina see, kes kõige vaimustunumalt kilkab ja kauem asjast haaratud on :)

    VastaKustuta
  3. Meil on kodus ka voltimine väga au sees.
    Aga Eestis ongi kõige raskem pabereid saada. Mõtlesin juba, et peaks tolle laste origami raamatu ostma, sest seal on nii mõnusad paberid. Tavalisi värvilisi origami paberid ikka liigub, aga tahaks ikka midagi põnevamat. :D

    VastaKustuta
  4. Minu tütrele ka väga see uus Origami raamat, kus paberid ka kaasas, meeldib. LIhtsamais asju proovib ise teha, keerulisemate puhul vaatab pealt kuidas mina teen:) Mina sain ka Tiimarist neid tavalisi pabereid aga kirjusid pole kuskil näinud.

    VastaKustuta
  5. Anonüümne30.09.11, 21:10

    Eestis ei ole raske paberit saada, kui teada KUST seda saada:-) Kui keegi Tallinna satub, siis on Peda vastas geniaalne paberipood Zelluloos nimeks. See on seal juba mitu setu aega. Enne oli Tatari tänaval. See on kõikide kunstnike ja paberifännide meka:-) Lisaks soovitan Tartu sattudes soojalt läbi käia ka vastavatud paberimuuseumist.
    http://www.zelluloos.eu/
    http://www.paberimuuseum.ee

    VastaKustuta
  6. Selle paberimuuseumi peab üle vaatama.
    Selle Zelluloosi paberipoega on head kogemused muu paberitöö ja meisterdamisega, aga head origami paberit sealt kahjuks ei saa. Spetsiaalne paber on liiga tugev, et peenikest tööd teha. Võib olla millegi toekama jaoks ideaalne ... Ja mu paberi kiud ei ole ka päris see õige. Liiga pehme, liiga tugev, liiga ... :D

    VastaKustuta
  7. Teemad on õhus! Mina tõmbasin eilse tööpäeva (et mitte öelda töö-öö )lõpetuseks varastel hommikutundidel iPadi toreda, peamiselt lastele mõeldud origami-äpi. Kui külla jõuan, siis tean, kellega jagada ;)

    VastaKustuta
  8. Meil ka selline raamat nagu "Origami entsüklopeedia" raamatukogust võetud. Paberid ostetud ka Tallinna Ülikooli kõrval olevast paberipoest. See on minu lemmikpood mitmes mõttes!
    Kohe kui emmel aega, proovime järgi, kõik ju valmis. Ma loodan, et see paber sobib, soetasin ka ilusad mustrilised paberid, saab näha:)

    VastaKustuta
  9. Mina käisin just eelmine nädal Tallinnas Zelluloosi paberipoes ühe projekti jaoks paberit otsimas ning jäi silma väikesed pakid paberit (A4-st väiksema mõõduga), kus peale kirjutatud "origami". Pakis paistis nii ühevärvilisi kui ka mustrilisi pabereid. Ent seda, kui hea see paber ka päriselt on, ei tea nüüd kommenteerida.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...