reede, 9. veebruar 2007

Väga villane

Pisut villast.
Kõigepealt seda, et Kyyks viskab villast. Kosmosemutt teeb vahvaid loomakesi ja Mari Marike kaelakeid. Mona Monza vanutab prosse ja koob telgedel linasest ja villasest hiigla põnevaid kangaid.
Ja Eowyn leiutas jalgratta. Testisin just seda jalgratast ja sõitis suurepäraselt. Kummitäpikestega töökindad kiirendavad tõepoolest tõhusalt vildipallide vanumist. Aga kuna neid kindaid on märjalt suht tüütu kätte ja käest ära tõmmata, siis ratsionaliseerimise huvides näeb mu vildipallitootmisprotsess välja järgmine:
* kerida villast korraga palju tombukesi (mul on neid tombukesi veel eelmisest suvest küll ja veel ootamas)
* paras ports ükshaaval pesuseebilahusest (mis mul samuti koguaeg ühes vanas plastmasspotsikus käepärast on) läbi kasta ja veidi paljaste kätega (sest kinnastega pole tunnetust) siluda, kuni pall pealt ühtlane
* tõmmata kindad kätte, kasta kuuma vee alt läbi, pesuseebitada ja pooltoorikud kiirete ringjate liigutustega kõvadeks pallikesteks vanutada
Tänud sulle Eowyn, väga hea jalgratas!
Üks Kosmosemuti tähelepanek isetegija foorumist: "Jõgeva vill on ketramiseks väga hea kvaliteediga, aga viltimiseks sobimatu - pikk ja sile, ei jää kokku ja karvendab pärast. Raasiku oma on hea peen, tuleb valmiskujul Saksamaalt , aga et mina eelistan kodumaiste tootjate oma, siis ostan Pilvelammastelt, ei jää kvaliteedilt sugugi alla".
Vot nii. Kesse loll tellis Jõgevalt suure hunniku, hehee. A õnneks on mul ju vokk ka. Kunagi-kunagi...
Vildipalle saab teha ja masinas vanus Jõgeva loor ka tegelikult. Aga käsitsi pole ma seda saanudki veel viltida, seega ei oska omalt poolt kommenteerida.

6 kommentaari:

  1. Anonüümne09.02.07, 19:15

    Mann, tunnista üles, et käisid mul köögiakna taga piilumas;) No täpselt nii ma neid palle teengi, et alul teen palju-palju toorikuid valmis, kastan need seebiveest läbi, patsutan õrnalt paljakäsi ja siis kindatöö.
    Jõgeva oma jääb viltides tõepoolest karvane, olengi mõelnud pea paiste, kuidas seda karvasust vähendada (hirmtobe on oma musta mantli pealt villanutsakuid leida). Ehk on mingi aine, millega pinda töödelda?
    Eowyn

    VastaKustuta
  2. Anniki hakkab ka loodetavasti varsti villast viskama :) Vähemalt üritab.
    Tulin just Raasikult villahunnikuga, enne olen vaid Jõgeva oma katsetanud. Eks vaatan, mis mulje jääb.

    VastaKustuta
  3. Anonüümne10.02.07, 11:34

    Tänan sind oma kommentaaride eest.:)
    Eile sain minagi ``Ehteraamatu`` omanikuks. Väga armsad ehted nagu kõik teisedgi sinu tehtud tööd, mis mulle väga südamesse on läinud.:)

    monamonza

    VastaKustuta
  4. Viltijate käest kuulsin, et üheks karvastuma kippuva vildi taltsutamise võimaluseks on raseerimine habemeajamisžiletiga (epileerimine läheks vist liiale :)).
    Pole ise veel proovinud aga pärast seda, kui ühtede Jõgeva hallist villast toaviltide tallaosa oli rännanud tolmuimejasse (vahepeatusega vaipkattel) peaks küll katsetama.
    Ja viltidele tuleb ilmselt ikka tugevamad tallad teha, või siis kalossid... heegeldada.

    VastaKustuta
  5. mina kui vahepeal millestki kärna läksin proovisin viltida kummikindad käes, kusjuured mulle tundus et kummikinnastega oli ka lihtsam kui palja käsi, kuidagi kiiremini sai asjast asi

    VastaKustuta
  6. Anonüümne19.02.07, 17:36

    Nõelviltimiseks on ikkagi parim Raasiku oma. Kahjuks on ka pilvelammaste vill sama "eestimaine" kui teistel Eesti tootjatel. Päris eestimaist saab ainult lambakasvatajatelt, kes lasevad oma lammaste villa töödelda, mitte ei vaheta villavabrikus.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...