neljapäev, 22. veebruar 2007

Savist ja ajast ja arust

Alustame ajast. Aega on küll, aga seda täiesti "oma aega" on hirmus vähe. Vaatamata sellele olen suutnud veidi savi mätsida. Uhiuute ja kirgaste fimo-pakkide ees oli muidugi suur aukartus ning ei täinud neid kohe avada. Võtsin soojenduseks vanad Cerniti-jäägid välja ning katsetasin üht Parole de pate bloogist (väärt kraam! - olematu prantsuse keel ei osutunud probleemiks) leitud tehnikat. Sain nõnda need pruunid kollaste värvitriipudega pärlid.
Ma pole veel ju noid aasta eest Cernitist teht asjugi eriti kuskil kasutanud. Vaatasin neid nädalake tagasi ning tundusid hirmus ajast ja arust olevat. Võtsin seda juba kui väikest kooliraha ning oli tunne, et jäävadki kapinurka kopitama. Aga... Fimo lakiga ülelakitult tuli neisse uus elu sisse ja mu pisike pea juba haub plaane, kus ja kuidas nad kasutust leiaksid. Varem olin mõnda eksemplari liivapaberiga nühkinud ja poleerinud ja läks kenaks küll, a kesse jõuab iga junni läikima lüüa. Lakiga on teine lugu, siuh ja läigib! Eile sai suisa lapstööjõudu rakendet - nemad rahul, et saavad mo tähtsaid asju kasutada, mulle taas üks tilluke ajavõit.


Lillad ning oranzhid mustrilised on läinudaastased uues kuues (st lakitult). Ühevärvilised lillakad on "toorelt" suhkrus veeretatud, suhkru eemaldamiseks veidikeseks vette likku pandud ning hiljem küpsetet. Suhkruterad jätavad pisikese augumustri. Pildilt pole efekti eriti näha, aga mulle päris meeldib.
Erkrohelised on uued, samuti tumelillad punase lillega. Viimasel pildil fimost tehtud silindrid. See pisike lilla sündis laste kaasabil. Nimelt läksid nad veidi hoogu ja olid mu kiiva nägemuse järgi juba liig palju tükikesi laiaks rullinud ning üksteise peale pressinud. Oli viimane aeg sekkuda - keerasime selle värvilise pannkoogi rulli, et saab miskise spiraali-silindri vähemalt. Lõikasin silindril jupi otsast maha, et mustrit kaeda, ja ilus-mis-ilus. Vorst neljaks, südamikuks jupike peeneksrullitud valget lillalillelist toru, vahele neli erksinist ussikest. Mässida tumelilasse ja voila!
Karnaaks on ülespildistanud samm-sammult silindri tegemise. Vägagi abiks!

Edit: Kajaka kommentaarile jätkuks. Mullegi meeldib Fimo rohkem kui Cernit.
Fimo on pehmem. Lihtsam mustreid meisterdada ja nõelaga auke sisse teha. Eile just võrdlesin, cernitisse oli augu uuristamine tunduvalt tülikam.
Fimo värvid jäävad peale küpsetamist kirkaks ja algolekule sarnasemaks. Cernit läheb ahjus ikka juppmaad tumedamaks. Ainuke asi, mis mulle meeldis, oli see, et Vunderist sai kunagi osta suure paki valget cernitit suhteliselt soodsama hinnaga kui need väikesed pakid ;) Valget kulub palju. Ma paneks seda odavamat heameelega pärli sisuks. Praegu keerasin mõned pärlid tuksi sellega, et kasutasin fimo õhukese mustrikorra all vana cerniti jääke. Tumedat tooni. See läks ahjus muidugi veel tumedamaks ning hakkas fimo-kihi alt häirivalt läbi kumama.

9 kommentaari:

  1. Anonüümne22.02.07, 22:15

    väga ilusad. ma olen fimost nii vaimustuses ja tahaks ka juba pilte näidata :). ja eksole on ju fimo ikka tükimaad mugavam kui cernit? Ma täna ekstra proovisin.

    VastaKustuta
  2. Anonüümne23.02.07, 08:52

    Häste kenad. Täielik fimovalimustus vist tõesti lahti läinud, käin juba mitmendat päeva mossis näoga ringi, sest aega pole, et fimoga nikerdada. Aga täna äkki lõpeks terendab, sest suured tööd said eile valmis (rõõm ja õnn, ma ütlen:)). Ja seda ka veel, et aitäh linkide eest. Väga harivad.
    Eowyn

    VastaKustuta
  3. Nii ilusad pärlid. Ma tahaks et minu omad ka nii ilusad oleksid :) Natuke on mul värve puudu...

    VastaKustuta
  4. Tahtsin veel küsida, et kas Sa lihvid neid pärleid ka kuidagi ja millega Sa lakid - kas ainult spets lakiga või on ka muid võimalusi?

    VastaKustuta
  5. krentu - mõndasid lihvin, nt suuremaid või erilisemaid, pisikesi ümmargusi tõtt öelda ei viitsi. lihvin liivapaberiga. teoreetiliselt peaks alustama veidi jämedama paberiga ja siis imepeeneni välja (mul on kodus nr 400-600). seejärel nühin mõne nartsukesega. soovi korral lakin aga hoolega lihvitu-poleeritu on niisamagi kena.
    läinud aastal kasutasin matti puidulakki, ei meeldinud. läikivat pole proovinud. nüüd tegin fimo lakiga ja olen rahul.
    isetegija foorumis kiidab Mirjam hoopis portselanilakki, et katab paksemalt kui fimo oma ja varjab sedasi mõningaid konarusi.

    VastaKustuta
  6. Anonüümne26.02.07, 09:32

    Toredad pärlid Sul!
    Kas sellest massist ka selliseid pisut lopergusi- loodusliku poolvääriskivi sarnaseid kivikesi saaks teha? N: türkiisivärvi või lumivalgeid? Nende pruunide kivide pinnamuster oli Sul küll loodusliku kivi sarnane.

    VastaKustuta
  7. tiina - saab ikka. üks türkiisiõpetus peaks mul siin bloogis ka kuskil olema. eks ma võta teinekord ette ja kogu erinevad looduslikke kive imiteerivad õpetused ühte postitusse.

    VastaKustuta
  8. Ma pole teinud selliseid asju, aga
    huvitav kas neid ilma igasuguste spets-rullide ja tööriistadeta on ka mõtet teha proovida?

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...